In the picture nl

Interview met de verkoop directeur van Bijoux CN paris

Interview met Dhr François Baylet

verkoop directeur van Bijoux CN Paris

door Eve Barthélémy

La Coque de Nacre – Bijoux CN Paris – is een bedrijf in een onafhankelijk familiebedrijf gespecialiseerd in zilver 925/000, 18-karaats doublé goud en staal sinds 1954.

75 personen werken op de zetel in Parijs: van een geïntegreerde ontwerpstudio tot een verkoopteam. Hun opdracht is het voldoen aan de noden van professionals en ze te anticiperen.

Jaarlijks worden bijna 1200 modellen gemaakt en de catalogus bevat maar liefst 6000 referenties. Uiteindelijk worden er ongeveer 5 miljoen onderdelen per jaar gefabriceerd en verkocht in Frankrijk, België en de rest van de wereld.

Interview met François Baylet, Verkoop directeur van Bijoux CN Paris

J&W: Hallo Mr. Baylet, afgelopen najaar hebben we elkaar ontmoet in Oro Tempo en daarna in VicenzaOro. Mijn eerste vraag is: hoe was het einde van het jaar voor La Coque de Nacre?

François Baylet: “Het einde van het jaar verliep zeer goed met een zeer hoog aantal orders, nooit eerder bereikt. Onze omzet zal dit jaar meer dan 30 miljoen € bedragen. Dit was voorspelbaar omdat het aantal artikelen van onze collecties dit jaar sterk is toegenomen. We plukken de vruchten van de oprichting van een verkoopteam dat sinds begin 2016 de juweliers bezoekt en ook door mond tot mondreclame van onze retail klanten”.

J&W: Wat zijn de sterke punten van het merk voor juweliers?

François Baylet: “Marge! Wij zijn de enigen die dergelijke coëfficiënten aan onze retailers kunnen verstrekken. De coëfficiënt op onze collecties is gemiddeld 5. Echter, ondanks zulke hoge coëfficiënten blijven onze prijzen voor de openbare verkoop hypertoegankelijk en staan we op het instapniveau voor zilver en doublé goud. De meeste van onze modellen zijn te koop tegen een kleinhandelsprijs van minder dan 70 €. Wij verkopen “coup de coeur” sieraden, zoals een modeaccessoire. De klant BIJOUX CN Paris is vrij jong en vernieuwt zijn sieraden graag regelmatig volgens de modetrends zonder het budget te veel te beïnvloeden. De kwaliteit van de productie is ook een van onze sterke punten, want alle afwerkingen van onze juwelen worden in Europa uitgevoerd. Creativiteit is ook ons stokpaardje: ons ontwerpteam vernieuwt jaarlijks 20% van ons aanbod, ofwel 1.200 nieuwe modellen per jaar. Al deze nieuwe producten worden in “real time online” geplaatst op onze website www.bijouxcn.com en elke 4 maanden op catalogi. Tot slot verzenden we alle bestellingen binnen 24 tot 48 uur.

J&W: Wat zijn de trends voor 2018?

François Baylet: “zoek op Google naar “sieraden trends 2018 “, en u zult zien: alleen geel metaal komt eruit!  Omdat onze expertise op het gebied van plattering in Frankrijk erkend wordt, hebben we deze trend al opgemerkt in 2017 met een sterke stijging in de verkoop van doublé goud. Maar niet het klassieke doublé goud juweel dat we jarenlang in de etalages zagen. Al meer dan 2 jaar verkopen we zeer modieuze doublé goud: veren, laurierbladeren, manen, “dream-catchers”, opstapeling van ringen, kettingen en armbanden, trendy modellen of zelfs de gipsy geest. Dit maakt het mogelijk, als de service en het advies aanwezig zijn bij het kopen van juwelen, om een jong cliënteel dat goud of diamanten wil kopen, mee te nemen in sieraden! Juweliers moeten meer durven omdat ze vandaag de dag deze enorme markt aan de spelers van het web en Instagram overlaten.

Om hen te helpen is er onze bestseller SUCCESS II display, een perfecte aanvulling op al onze collecties.

Er is ook een trend op het gebied van zilver. Na een aantal jaren van micro-set sieraden is er een vraag naar massief zilver: ringen, manchetten, gezette creolen. Alle geometrische of natuur gebonden thema’s werken uitstekend.

J&W: Bent u aanwezig op het web voor particulieren?

François Baylet: “We verkopen niet rechtstreeks aan particulieren, elk zijn beroep! Aan de andere kant hebben we veel klanten die onze producten onder hun naam op hun eigen sites verkopen. BIJOUX CN Paris is een professioneel merk en wil dat ook blijven. Wij leveren alle diensten om onze klanten te helpen een plaats te verwerven op het web: foto’s van juwelen, mogelijkheid om dagelijks te bestellen en binnen 24 uur etc. te leveren.

Bovendien, wanneer u onze Instagram-pagina bezoekt, vermelden wij steeds “te koop bij uw juwelier”!

J&W : Zullen jullie aanwezig zijn op bepaalde beurzen in 2018?

François Baylet: “Zoals elk jaar exposeren we van 19 tot en met 24 januari 2018 in Vicenzaoro, hal 1.

We zullen ook aanwezig zijn op de “Journées d’Achats” beurs in Parijs, die zal plaatsvinden op 21 en 22 januari, waar we onze nieuwste tentoonstellingsconcepten tonen: SUCCESS II, Basic, Trouwringen en Steel Men”.

Bedankt en we hopen dat 2018 een goed jaar zal zijn voor La Coque de Nacre.