De horloges van PATTON
De horloges van PATTON veroveren de Belgische markt
Het merk PATTON, de laatste aanwinst van de ICE-Groep, is in volle ontwikkeling op de Belgische markt. Ter herinnering, in maart van dit jaar kondigde Jean-Pierre Lutgen de overname van dit Franse merk aan waarvan de luxehorloges dezelfde waarden delen als Ice-Watch, met name design, kwaliteit en betaalbaarheid.
Het merk werd voorgesteld op het Salon Orologio in Brussel en kentveel succes. Het aantal verkooppunten zal tegen het eind van dit jaar sterk stijgen. Het luxemerk staat garant voor bijzonder robuuste en kwaliteitsvolle horloges maar die met een prijs tussen 750 € en 1790 € toch betaalbaar zijn. De horloges met het label ‘Swiss Made’ zouden de stoutmoedigste karakters verleiden, alsook de liefhebbers van horloges, de avonturiers en de personen die stijlvol willen overkomen.
Ook al werd het merk tijdens het Salon HKTDC in Hongkong voorgesteld aan de landen in Azië en de Stille Zuidzee, toch zal het publiek nog moeten wachten alvorens het merk in alle uithoeken van de wereld te vinden is. De groep is van plan haar merk verder uit te bouwen op de markt waarin het reeds aanwezig is en de ontwikkeling zal bijgevolg geleidelijk aan gebeuren.
Gedeelde waarden: design, kwaliteit en betaalbaarheid
Met hun sterke identiteit en het modieuze design gekenmerkt door 4 klempunten werden de PATTON-horloges, die het label « Swiss Made» dragen, in dezelfde geest bedacht en ontworpen als de horloges van Ice-Watch, wat talrijke combinaties van kleuren en materialen mogelijk maakt.
De zeer robuuste en « extreem avontuurlijke » horloges dagen de elementen en de weergoden letterlijk uit – getuige daarvan zijn de talrijke uitdagingen die je op de website van het merk vindt ( www.patton-watch.com). Aan de pols van diepzeeduikers, in de cockpit van een vliegtuig, achter het stuur van racewagens of aan boord van transoceanischezeilboten: de horloges van PATTON gaan elke uitdaging aan en zijn 4 jaar lang onder garantie.
De creatieve ambitie van één man en de expertise en het netwerk van een internationale groep
Voor Jean-Pierre Lutgen, CEO van de ICE-Groep was de overname van PATTON de natuurlijkste zaak van de wereld. Eerst en vooral door de geschiedenis die het merk uitdraagt (Generaal Patton, het symbolische gezicht van de Tweede Wereldoorlog, was vanuit Normandië naar Bastogne teruggekeerd waar zich de hoofdzetel van Ice-Watch bevindt), maar ook door de identiteit van de horloges met een gedetailleerd en trendy design dat kracht en durf uitstraalt.
Jean-Pierre bevestigt hiermee zijn intentie om een hoger gamma aan te spreken en zet zijn vooruitgang in de wereld van de horlogerie, en met name die van Swiss Made, verder.
Ontdek op www.patton-watch.com de 6 eerste families van het merk
PATTON:
HYPERBARE, IMMERSION, CHRONO, AUTOMATIC, HARKEN en LADY.
PATTON IMMERSI