Editoriaal Jewels and Watches Info 2013
Beter laat dan nooit!
Als hekkensluiter van de traditionele nieuwjaarswensen wil de redactie van Jewels & Watches Info haar lezers in extremis toch nog een gezond, gelukkig en voorspoedig Nieuwjaar toewensen. Weliswaar welgemeende wensen, maar wellicht de aanloop naar een nieuw jaar dat in vele opzichten zal verschillen van de vorige.
Ongetwijfeld wordt 2013 het jaar waarin op zakelijk en commercieel gebied het verschil zal gemaakt worden door de wijze waarop zowel de fabrikant, de groothandelaar en de detailhandel zich zal onderscheiden van de concurrentie.
Niet toevallig komen daarom in dit nummer een aantal frisse, nieuwe en innovatieve ideeën en trends aan bod. Vooreerst richten we onze focus op de winkelinrichting en de etalage. Opvallen is hierbij het sleutelwoord. Het product mag dan wel centraal staan, maar de manier waarop het in een aantrekkelijke omgeving aan de potentiële koper wordt voorgesteld zal medebepalend zijn voor succesvolle verkoop.
Daarnaast halen we, onder impuls van een toenemende aandacht in de modewereld, ook nog even de manchetknoop uit de vergeethoek. In de geest van de cyclische terugkeer van wat ooit gegeerd was en later uit de aandacht verdween, hebben heel wat ontwerpers en producenten dit prachtige kleinood opnieuw leven ingeblazen.
Successen zijn voor een groot stuk gebonden aan vernieuwing en het doorbreken van tradities. Jewels & Watches Info wil op dit vlak de ganse juwelen en uurwerkensector aanzetten om, samen met de lezer, te zoeken naar innovatieve impulsen. Met de lancering van onze nieuwe consumentgerichte publicatie EMOTION by Jewels & Watches, waarin ook juwelen en uurwerken centraal staan, geven wij alvast een eerste voorzet.
Walter Van den Branden
Hoofdredacteur